Ludzie od zawsze pracowali i pracują. Wszystko po to, aby zarabiać pieniądze, które są niezbędne do życia. Nie wszyscy wykonują ten sam zawód. Są policjanci, nauczyciele, lekarze itp. Każdy zawód na swój sposób jest ważny. Nawet zawód handlowca jest ważny. Jednak nie każda osoba nadaje się na to stanowisko. Dlaczego? Jeśli ktoś jest nieśmiały nie będzie w stanie nic sprzedać. Dlatego są sztuczki, które sprawią, że każdy będzie w stanie coś komuś sprzedać. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić techniki sprzedaży
Jakie mamy techniki sprzedaży?
Ludzie kupują produkty, ale to właśnie Ci producenci wprowadzając techniki sprzedaży sprawiają, że my klienci kupujemy coraz więcej. Jednak nie każdy jest urodzonym sprzedawcą. Niektórzy się starają a i tak mało udaje im się sprzedać. Dlatego, też takie osoby są wysyłane na szkolenia z technik. Jakie zatem wyróżniamy techniki? Są nimi:
- Jak najszybciej odpowiedz na prośbę o kontakt. nie każ czekać; im szybciej się odezwiesz tym lepiej;
- Podejmij 6 prób kontaktu. nie rezygnuj po pierwszym nieodebranym telefonie;
- Zadzwoń w środę lub czwartek. dni tygodnia mają bardzo duży wpływ na powodzenie w sprzedaży; w środku tygodnia zawsze sprzedaje się więcej;
- Zadzwoń rano albo późnym popołudniem. godziny mają znaczenie bo nigdy nie wiemy czy potencjalny klient nie jest zajęty; najlepiej dzwonić przed lub po pracy;
- Powiedz, że rozmowa nie zajmie długo – warto użyć tego sformułowania by nie dać klientowi powodu do odłożenia słuchawki;
- Uśmiechnij się! bądź optymistą, daj poczuć swoją radość klientowi, na pewno to zauważy;
- Mów wolno i wyraźnie – klient nie może się męczyć jak nas słucha, pilnuj ułożenia słuchawki, aby dobrze było Cię słychać;
- Określ cel rozmowy. za każdym razem trzeba informować po co się dzwoni i co oferujemy;
- Zadawaj otwarte pytania – zadawaj takie pytania, aby klient miał możliwość wypowiedzenia się;
- Bądź optymistą – odniesiesz większy sukces jeśli będziesz myślał pozytywnie;
- Wykorzystaj zasadę niedostępności – zaznacz, że oferowany produkt jest ograniczony czasowo i jest mało sztuk produktu;
- Stwórz kontrast. przedstaw klientowi dwie oferty droższą i tańszą, niech wie, że ma wybór;
- Bądź ekspertem – jeśli masz to sprzedać to musisz wiedzieć co sprzedajesz; znać się na tym produkcie od A do Z;
- Wykorzystaj zasadę wzajemności. pomóż klientowi jeśli ma z czymś problem;
- Wykorzystaj metodę: „nie stać cię na to”. przedstaw ofertę w taki sposób, żeby klient myślał, że jak tego nie wybierze to będzie płacił drożej;
- Wskaż cechy, które sprawiają, że masz przewagę nad konkurencją. wskaż różnice między produktami czyli jakość, cena itp.
Jak widać technik sprzedaży jest bardzo dużo. Jeśli wszyscy sprzedawcy, handlowcy zaczną się do tego stosować tym lepsza będzie sprzedaż.
Wyszukaj najlepsze szkolenia techniki sprzedaży